דגמי הרכבים המסוכנים ביותר בהיסטוריה

אילו רכבים גרמו להכי הרבה תאונות, פציעות ומקרי מוות? במאמר זה נציג לכם את חמש הדגמים המסוכנים ביותר על פי סטטיסטיקה שנאספה בארה”ב, לא בשביל לעשות שיימינג ליצרניות, חלילה, אלא כדי שתבינו כמה כלי רכב עלולים להיות לא צפויים. 

אם תבינו, אנחנו מקווים שתהיו נהגים זהירים יותר ושתיקחו את הנושא של ביטוח רכב יותר ברצינות.

במקום השלישי: סוזוקי סמוראי

בשנת 1985 יצא רכב השטח מגבולות יפן, והלהיב הרבה מאוד אנשים ברחבי העולם. לרוע המזל, המראה המחוספס והספורטיבי שלו לא תאם את יכולות הנהיגה שלו, והסמוראים התבררו ככבדים מאוד והתפרסמו במהרה בשל המהירות בה הם מתהפכים.

ב-1988 פורסם בארה”ב דו”ח צרכנים, לפי הסמוראי “מתהפך בקלות”,  וכתוצאה מכך המכירות שלו ירדו בצורה דרסטית. הוא המשיך להיות נמכר למדי בשנים לאחר מכן, וגרם ל-213 הרוגים ול-8,200 פצועים מ-86′ עד 95′.

סוזוקי נאלצה ליישב יותר מ-200 תביעות מוות ופציעות, אבל החברה לא ממש התנצלה, להיפך – היא תבעה את המגזין שפרסם את הסקירה ההיא. התביעה הזו רק גרמה לסוזוקי להיראות גרוע יותר, מכיוון שבמהלך איסוף הראיות, צץ תזכיר פנימי שהוכיח כי החברה ידעה על כי מבנה הרכב גורם לו להתהפך בקלות.

במקום השני: פורד אקספלורר

הדגם האמריקאי הזה גרם, בין השנים 1990 ל-2004, ל-330 הרוגים ולמעלה מ-3,000 פציעות. פורד בנתה את האקספלורר עם אותם מתלים וצמיגים כמו משאית הריינג’ר שלהם, ששקלה הרבה פחות. כצפוי, התוצאה הייתה חוסר יציבות ונטייה גבוהה להתהפך.

האחיזה החלשה של הצמיגים וקצב ההתהפכות הגבוה מהרגיל הזיקו מאוד לפורד וגם לחברת הצמיגים פיירסטון, והשותפות ביניהן באה לקיצה אחרי 97 השנים.

לא ברור מי מהיצרניות אשמה יותר, כל או כך הנתונים היו נוראיים. משנת 1990 עד 2002, אנשים שנהגו באקספלורר היו בסיכון גבוה פי 16 למות בהתנגשות מאשר בכל רכב שטח אחר.

במקום הראשון: פורד ברונקו II

כן, אתם לא טועים, שני דגמי הרכבים הקטלניים ביותר בהיסטוריה נוצרו על ידי אותה חברה. הרכב הזה היה כבד מאוד, והגלגלים שלו נהגו “להיזרק” בסיבובים איטיים.

מגזין אמריקאי העניק לברונקו ציון “נכשל”, ורשות הבטיחות האמריקאית דירגה אותו “קטלני ביותר”. מ-1983 עד 1990, 823 בני אדם נהרגו עקב התהפכות של ברונקו II.

למרות הנתונים והדירוגים הגרועים, פורד הצהירה שזו זכות לנהוג באחד מרכבי השטח הקטנים הראשונים בעולם, ושהתהפכות היא סיכון שכיח בנהיגה. בסופו של דבר, החברה הפסיקה את ייצור הברונקו ב-1990, אז החלה לייצר את האקספלורר. כפי שאתם יודעים, גם זה לא לגמרי פתר את הבעיה, עד הדגם השני.

לסיכום

לפעמים, חולפות שנים רבות עד שמתגלים פגמים ברכבים, מה שמעורר את השאלה הבאה: כמה זמן החברה ידעה? כל זה מדגיש כמה עלול להשתבש בזמן נהיגה, אז ודאו כי יש לכם ביטוח רכב שמגן עליכם.

אצלנו תקבלו את ההחזר החודשי הנמוך בישראל. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך

רכב שטח: לאוהבי הטיולים והקמפינג

רכב שטח: לאוהבי הטיולים והקמפינג

רכבי שטח הם הפרטנטרים המושלמים לאוהבי טיולים וקמפינג. הם מציעים את החופש לגלות יעדים מרוחקים ולפגוש מקומות שלא יהיו נגישים עם מכונית רגילה.   הנה