מה עושים כאשר נוהגים ויש רעידת אדמה?

רעידות אדמה אינן ניתנות לחיזוי ויכולות להתרחש בכל עת. האם אתם יודעים מה לעשות אם מתחילה רעידת אדמה כאשר אתם נוהגים?

מלבד החשיבות של ביטוח לרכב במצבים כאלה, חשוב לפעול בקור רוח ועל פי ההמלצות. הנה כמה עצות שימושיות במצב חירום הכולל רעש אדמה בכביש.

במהלך רעידת האדמה

אם רעידת אדמה מתרחשת בזמן שאתם נוהגים ברכב, רוב הסיכויים שתרגישו אותה לפני שתבינו מה קורה. במצב כזה יש להאט, ולעצור בבטחה לצד הכביש. עד כמה שניתן, עצרו בשטח פתוח ללא שלטים, גשרים, קווי חשמל, עצים או כל דבר אחר שעלול ליפול עליכם.

הקפידו להפעיל את הרדיו ולהקשיב להנחיות. גם אם אינכם מאזינים לערוץ חדשות, רוב התחנות יעברו לשידור חירום.

לאחר שירדתם בבטחה מהכביש, כבו את הרכב והישארו בפנים עם חגורת בטיחות, עד שתסתיים רעידת האדמה. למרות שאולי תרצו להתקשר ולבדוק את יקיריכם, השתמשו בטלפון רק אם יש לכם מקרה חירום ואתם זקוקים לעזרה. בגלל העומס על הרשת הסלולרית, לא רק שתתקשו ליצור קשר עם מישהו, אלא גם תקשו על אנשים להשיג סיוע חירום קריטי.

אם עץ או חפץ גדול אחר נופל עליכם, הישארו בתוך הרכב והמתינו לעזרה. נטשו את הרכב רק אם הישארות בתוכו גורמת לאיום מיידי.

לאחר רעידת האדמה

לאחר שרעידת האדמה חלפה, יש לפעול למניעת נזק נוסף. ודאו שאתם וכל הנוסעים שאיתכם לא נפגעו. לאחר מכן, צאו מהרכב ובדקו אם יש נזק לו ומסביבו. אלא אם כן מדובר במקרה חירום, אל תנהגו עד שהרשויות הודיעו שזה בטוח. לפעמים בטוח יותר להישאר במקום מאשר לנסות לנסוע הביתה, מכיוון שאינכם יודעים באיזה מצב הכבישים.

אחרי שקיבלתם את האישור לחזור לנהוג – היזהרו! רעידות אדמה גדולות תמיד מגיעות עם פוטנציאל לרעידות משנה, שעלולות ליצור נזק נוסף לכבישים, לרכב ולכם. אם אתם חושבים שדרך או גשר עלולים להיפגע במהלך רעידת האדמה, הימנעו מנסיעה בהם גם אם אינכם רואים נזק פיזי אמיתי.

בעת נסיעה, היזהרו מסדקים בכבישים ומחפצים שחוסמים את הנתיב שלכם, כגון קווי חשמל שנפלו או פסולת אחרת. סביר להניח שחלק או כל הרמזורים לא יעבדו, אז חשוב להישאר ערניים. כמו כן, כדאי להימנע ככל הנין מנסיעה לצד הרים או סלעים.

לא משנה כמה אתם סקרנים, זה לא בטוח לנסוע באזורים שנפגעו. אם כבר, אתם רק תשבשו את מאמצי הסיוע של הרשויות, ותחסמו את הדרך של רכבי החירום שמנסים לעזור לאנשים פצועים או לכודים.

שמרו על עצמכם

על מנת להיות מוכנים כאשר רעידת אדמה מכה, חשוב לזכור את העצות הללו. כמו כן, החזיקו ברכב ערכת חירום ובדקו האם פוליסת ביטוח לרכב שלכם כוללת כיסוי לנזקי רעידות אדמה..

אצלנו תקבלו את ההחזר החודשי הנמוך בישראל. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך

רכב שטח: לאוהבי הטיולים והקמפינג

רכב שטח: לאוהבי הטיולים והקמפינג

רכבי שטח הם הפרטנטרים המושלמים לאוהבי טיולים וקמפינג. הם מציעים את החופש לגלות יעדים מרוחקים ולפגוש מקומות שלא יהיו נגישים עם מכונית רגילה.   הנה