מעבר לתל אביב ושילוב רכב היברידי – זה עובד

כל נהג יודע שצריכת הדלק היא הגבוהה ביותר בנסיעה במהירות נמוכה, בזמן עמידה מרובה ברמזורים ובפקקי תנועה ובמעבר תכוף מעצירה להאצה וחוזר חלילה. הוסיפו לכך את הזיהום הנורא שגורם הרכב מונע הבנזין/דיזל בפקקים הנוראים של העיר הגדולה – ותקבלו את שני היתרונות הגדולים המסבירים את המעבר של יותר ויותר בעלי מכוניות לרכבים היברידיים, זאת אומרת – כאלה שמונעים הן בדלק/סולר והן באמצעות מנוע חשמלי.

מסיבה זו, ואחרות שיפורטו בהמשך, הרכב ההיברידי הפך לתשובה לעוברים לגור בערי הגדולה. בעיקר אם זו עיר כמו תל אביב העמוסה תנועה, חפירות ומהווה את מרכז חיי הלילה והעבודה.

סוגי מכוניות היברידיות

הרכב ההיברידי מגיע בכמה תצורות: 

מתון (Mild Hybrid): שבו מנוע החשמל מסייע להתניע את מנוע הבנזין ולהפעיל את מערכות הרכב החשמליות כשמנוע הבנזין לא עובד.

מלא (Full Hybrid) (היברידי מקביל): שבו שתי מערכות ההנעה, הבנזין והחשמל, יכולות להניע את מערכת הגלגלים, וכך מעמסת הנסיעה יכולה להתחלק ביניהן, כשהן נשלטות על ידי מחשב, ה”מחליט” מתי כל אחת מהמערכות תפעל. כך, בזמן נהיגה המבזבזת דלק (עמידה בפקק, נהיגה איטית) – המחשב יכניס לפעולה את המנוע החשמלי. לעומת זאת, בנסיעה בין-עירונית תופעל מערכת הבנזין, והמערכת החשמלית תצטרף אוטומטית בזמן מאמץ (למשל עלייה) כדי שהרכב ייהנה מעוצמה רבה יותר. זה למעשה המנוע הקיים ברוב המכוניות ההיברידיות שבשוק. 

נטען (פלאג-אין): המנוע החשמלי הוא שמניע את הגלגלים, אולם המנוע לא נטען באמצעות מנוע הבנזין אלא באמצעות עמדות הטענה, ביתיות או ציבוריות (האחרונות מייצרות הטענה מהירה). גם במנוע זה סוללות הרכב מוטענות באמצעות מנוע הבנזין תוך כדי תנועה.

היברידי והעיר הגדולה: כל יתרונות

חיסכון: כישראלים עצבניים על הכבישים, המקללים מדי יום את הפקקים, הסיבובים האינסופיים כדי למצוא חניה ומחיר הדלק העולה תכופות לרמות שמעטות כמותן בעולם הגדול – הרכב ההיברידי מהווה את הפתרון הטוב והיעיל ביותר. במצב משולב של נסיעה בעיר ומחוצה לה, המדובר בחיסכון של כמחצית מעלות הדלק. ובעיר הרכב ההיברידי יודע להתנהג בחסכנות כשהמנוע החשמלי נכנס לפעולה בעמידה או בנסיעה איטית במקומו של מנוע הבעירה הפנימית (בנזין/דיזל). במילים אחרות: אם אתם תושבי תל אביב, או עובדים ומבלים בה, תוכלו להתנייע ברחבי העיר החפורה והצפופה הזאת בלי לצרוך דלק בכלל.

כוח: ואם אתם נכנסים ויוצאים לתל אביב במהלך היום או השבוע – הרי שתוכלו ליהנות מכך שהמנוע החשמלי מפיק כוח מיידי, עם הלחיצה על הדוושה, בניגוד למנוע הדלק שנדרש להגיע לסל”ד מסוים כדי להפיק מעצמו את מיטב הכוח. המשמעות היא חיסכון בצריכת הדלק, ותדלוקים עם מרווחים גדולים יותר, וכמובן אחזקה זולה יותר.

זיהום: הוסיפו לכך את העובדה שהרכב ההיברידי הרבה יותר ידידותי לסביבה – ותקבלו בכלל נוסחה מנצחת. חשוב לדעת: זיהום האוויר הנגרם ממנוע לא תקין יכול לגרום לא רק לנזקים סביבתיים בריאותיים, אלא גם להזיק לבריאותו של הרכב – צריכה גבוהה של דלק ובעיות בביצועי המנוע, בממיר הקטליטי (הרכיב שמטרתו להמיר גזים רעילים לגזים ידידותיים לסביבה), וכמובן פליטת גזים רעילים לחלל הרכב המסוכנת לנוסעים. מסיבה זו אחת הבדיקות החשובות ביותר בכל טסט שנתי של הרכב היא של זיהום האוויר שהוא פולט.

רעש: הוסיפו לכל הגורמים הללו את הרעש המצטבר שגורמות עשרות אלפי מכוניות אשר נעות בכבישים הצפופים של תל אביב מדי יום, דמיינו עולם שבו בעוד שנים לא רבות כל הרכבים יהיו היברידיים או חשמליים על-מלא – ותקבלו מציאות שקטה הרבה יותר.

הדור החדש של ההיברידיות

שלל היתרונות האלה גורם לכך שאחוז המכירות של הרכבים ההיברידיים הולך ועולה משנה לשנה. על פי איגוד יבואני הרכב לרבעון הראשון של 2023 נמסרו למעלה מ-17,000 רכבים היברידיים מלאים (13.6% מהשוק), כ-7,000 היברידיות נטענות (כ-5.6% מהשוק), בנוסף לכ-20 אלף חשמליות (כ-16% מהשוק). דהיינו, מדובר בחלוקה כמעט שווה להיברידיות ולחשמליות, שיחד מהוות כשליש מכלל הרכבים הנעים על כבישי ישראל. 

גורם משמעותי נוסף בכל משוואת הרכישות המוגברות הללו הוא ההיצע ההולך וגדל של רכב היברידי משנה לשנה. נכון לאמצע 2023 מוצעים לקהל הישראלי למעלה מ-100 דגמים של כל מותגי הרכב, בכל נפחי המנוע ובכל התצורות – ממיני ועד לרכבי שטח, מרכבי מנהלים וסלון מפוארות ועד ל-SUV. רק לשלוח יד ולבחור. 

ועם ההיצע הזה – המעבר לעיר הגדולה הופך להרבה יותר קל, ותל אביב – לפחות מסויטת עבור הנהגים. 

אצלנו תקבלו את ההחזר החודשי הנמוך בישראל. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך

רכב שטח: לאוהבי הטיולים והקמפינג

רכב שטח: לאוהבי הטיולים והקמפינג

רכבי שטח הם הפרטנטרים המושלמים לאוהבי טיולים וקמפינג. הם מציעים את החופש לגלות יעדים מרוחקים ולפגוש מקומות שלא יהיו נגישים עם מכונית רגילה.   הנה