מה לעשות אם שללו לכם את הרישיון

אף נהג לא רוצה למצוא את עצמו בסיטואציה בה הוא נעצר באמצע הדרך על ידי ניידת משטרה ורישיונו נשלל. אף נהג לא חושב שהוא עלול למצוא את עצמו בסיטואציה כזו, עד שהיא מתרחשת ואז עליו לדעת כיצד לנהוג.

שלילת רישיון נהיגה יכולה להתבצע בשני מצבים. מצב אחד זה על ידי בית משפט לתעבורה בעקבות ביצוע עבירת תנועה מסוימת או מקבץ עבירות שונות. מצב שני זה על ידי קצין משטרה בעקבות עבירת תנועה שהנהג ביצע. במקרה כזה, השלילה תהיה לתוקף של חודש עד שלושה חודשים, תלוי בסוג העבירה.

במקרה של שלילת רישיון, הדבר הראשון שיש לעשות זה לפנות אל עורך דין תעבורה שידע כיצד לגשת לעניין ולטפל בו. עצם העובדה שקצין משטרה שלל את רישיונו של נהג בעקבות חשד לעבירה מסוימת, לא אומר בהכרח שהוא צדק והחוק עומד לצידו. בהחלט ייתכן שבעקבות התערבות עורך דין, ההחלטה תשתנה ורישיונו של הנהג יחזור אליו.

באילו מקרים יכולים לשלול לכם רישיון נהיגה?

צריך לומר, לא בכל מקרה של עבירת תנועה ימהר קצין משטרה לשלול את רישיון הנהיגה שלכם. יש עבירות נמוכות ברף, ואז הוא לא יכול להשתמש בסנקציה זו בשביל להעניש אתכם. חשוב לדעת מתי הוא כן יכול לעשות זאת וכיצד עליכם להגיב.

לפני שנציג את העבירות לפיהן מותר לקצין משטרה לשלול את רישיון הנהיגה שלכם, חשוב להבהיר, רק שוטר בדרגת קצין יכול לעשות זאת ולא שוטר בדרג נמוך יותר. אם זה המצב, אז שהשלילה לא תהיה בתוקף.

המקרים בהם קצין משטרה יכול לשלול את רישיונכם הם: אם אתם נתפסים נוהגים ללא רישיון (אם רישיונכם נפסל או לא עברתם את כל המבחנים הנדרשים), אם רישיון הרכב פקע וחלפו שישה חודשים, במידה וביצעתם עבירת תנועה חמורה ואתם עלולים לסכן נהגים ונוסעים אם תמשיכו לנהוג.

מה עליכם לעשות ברגע שנשלל רישיונכם

כלל הברזל הוא לא להתנגד. ברגע שקצין משטרה מחליט לשלול לכם את הרישיון, אז עליכם לתת לו אותו ולא להתנגד לשום דבר. כן חשוב שתיקחו את הפרטים שלו, על מנת שתוכלו לפנות לעורך דין תעבורה שיטפל בעניינכם מול המשטרה ומולו.

חשוב שתספקו לעורך דין שלכם את כל המידע על המקרה, כמובן שעליכם לספק מידע אמין, מבוסס, מלא ומפורט. כך הוא יוכל לבנות עבורכם טיעונים שיעזרו לכם במקרה וכן הוא לא יופתע משום סיטואציה או שום מצב שהוא ימצא את עצמו מולו.

עורך הדין שלכם יבחן את המקרה, ויראה באילו אמצעים הוא יכול לפעול בשביל להגן עליכם. למשל, הוא יבחן האם הקצין ביצע טעויות טכניות שפוגעות בחוקיות השלילה, או להבדיל, הוא יבחן האם יש משהו שעומד לזכותכם אל מול ההחלטה של הקצין.

תמונה: Shutterstock

אצלנו תקבלו את ההחזר החודשי הנמוך בישראל. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך

רכב שטח: לאוהבי הטיולים והקמפינג

רכב שטח: לאוהבי הטיולים והקמפינג

רכבי שטח הם הפרטנטרים המושלמים לאוהבי טיולים וקמפינג. הם מציעים את החופש לגלות יעדים מרוחקים ולפגוש מקומות שלא יהיו נגישים עם מכונית רגילה.   הנה