*תוכן ממומן ע”י ישראכרט* נותנים לכם אור ירוק: אופציות מימון לרכישת רכב

תוכן ממומן על ידי ישראכרט:

רכישת רכב היא צעד חשוב בחיי כולנו, שני אחרי רכישת דירה. אז מהן הדרכים המקובלות והנפוצות כיום לרכישת רכב בישראל? איך ומאיזה גורמים כדאי לקחת הלוואה לטובת רכב?

רכישת רכב היא צעד חשוב ומשמעותי בחיי כולנו, מדובר ברכישה שבין אם תתבצע במימון עצמי מלא ובין אם בהלוואה לרכב* (שנלקחה באחריות, תוך כדי בחינת פרמטרים כגון: ריביות, הגוף המלווה, ותנאי השירות) על כל הסכום, תשפיע מן הסתם על השגרה הכלכלית-פיננסית שלנו כמשפחה או כיחידים ותחייב אותנו לקבל סדרה של החלטות, בראשן ההחלטה שמגדירה את כל שוק הרכב: חדש או יד שניה?

אם נבחר באופציה היקרה יותר מבין השתיים – רכב חדש, עדיין נצטרך לבחור כיצד נרצה לקנות אותו: ישירות מהיבואן, בעסקת אפס קילומטרים מחברת ליסינג, או ביבוא אישי. אם נבחר ברכב יד שניה, נצטרך לבחור בין קנייה בשוק הפרטי או מחברת ליסינג.

בחזרה לשיאי מכירות

שוק הרכב הישראלי נמצא בשנת 2021 במגמת התאוששות מהירה, לאחר שנת קורונה לא פשוטה ב-2020. בעשרת החודשים הראשונים של השנה הנוכחית נמסרו 267,684 כלי רכב, נתון הגבוה ב-8,741 יחידות בהשוואה לשיא הקודם שנקבע ב-2017. מדובר בנתון הגבוה בכ-37% מהנתון בחודשים המקבילים ב-2020, שנה שבה נפגעו המכירות עקב התפשטות המגפה והסגרים על המשק. עם זאת, בהשוואה לשנים 2016-2019 שקדמו לפרוץ המגפה, יש כאן עלייה מתונה יותר של 7.6%. הישראלים, אם כן, בהחלט חזרו לרכוש מכוניות ומעלים את הביקוש.

חדש או יד שניה?

אם נבחר לקנות רכב חדש באופן פרטי, עומדות בפנינו שלוש אפשרויות:

  • ישירות מיבואן: אופציה יקרה יחסית, אם כי היבואנים מנסים לפתות את הלקוחות באמצעות מבצעים וימי מכירות. מעבר למחיר, ישנו חיסרון נוסף ברכישה ישירות מהיבואן: ירידת ערך מכירה, שמתחילה למעשה עוד מרגע המכירה.
  • ליסינג מימוני: חברות הליסינג מעמידות בפני לקוחותיהם הפרטיים אפשרות לקחת מעין הלוואה לרכב שמאפשרת להם לממן את עלות הקנייה, לאחר תשלום מקדמה מסוימת מכספם. בסיום תקופת ההלוואה, הלקוח יכול להחזיר את הרכב ולקבל את תמורתו, לעבור לעסקת הליסינג המימוני הבאה או לקנות את הרכב במחיר מוזל (15%-20% פחות ממחיר המחירון של הרכב כמשומש).
  • רכב 0 ק”מ: במסלול זה הרוכשים קונים רכב חדש שרשום כ”יד שנייה”, מאחר שנמכר להם כרכב שרשום כבר כיד ראשונה אצל החברה ששיווקה אותו. מחיר הרכישה אמור להיות נמוך ב-10%-15% ממחיר קנייה ישירה מהיבואן, אבל כאמור הרוכשים מפסידים “יד”, מה שיוריד את ערך הרכב, בבואם למכור אותו. לכן, מסלול זה מתאים במיוחד למי שמעוניין לרכוש רכב לתקופה ארוכה יחסית (4-5 שנים או יותר).

אם נקנה רכב יד שנייה, נוכל לבחור האם לקנות אותו מחברת ליסינג או מגורמים פרטיים; רכבי ליסינג בדרך כלל נמכרים עם קילומטראז’ גבוה הרבה יותר מרכבים פרטיים (כמעט כפול בממוצע), מתוחזקים פחות טוב ובמקרים רבים גם פחות מאובזרים, אבל מדובר בעסקה מהירה ונוחה מול גוף יציב שמהווה כתובת לכל בעיה שעלולה להתעורר בהמשך. בשוק הפרטי, כאמור, יש לא מעט “מציאות”, אבל כל עסקה מלווה בכאבי ראש רבים, הכוללים שכנוע המוכרים, תיאום פגישות, העברת תשלום במזומן והיעדר אחריות בכל מקרה בו מתעוררות בעיות.

הלוואה לרכב: בנקאית או חוץ בנקאית?  

מבחינת מימון, הדרך המקובלת והנפוצה ביותר לרכוש כיום רכב בישראל, היא שילוב בין הון עצמי והלוואה לרכב. הלוואה מהבנק, חשוב לציין, עלולה להכביד על האובליגו שלכם, כלומר: על סך התחייבויותיכם לבנק. נתון זה עלול להשפיע על יכולתכם לקבל אשראי מהבנק בעתיד. לעומת זאת, הלוואה מגורם חוץ בנקאי פותחת לכם קו אשראי נוסף ומקביל לאשראי הבנקאי – ולכן, עדיפה לעיתים.

חשוב לדעת – הלוואה לרכב אכן נחשבת לעיתים מוצר אטרקטיבי כיום, עקב הריבית הנמוכה יחסית (0.1%, נכון לאמצע נובמבר 2021) במשק הישראלי. עם זאת, ריבית מטבעה להשתנות, בעיקר במשק שמתחיל להראות סימני התעוררות אינפלציונית. מאחר שהלוואות רכב נלקחות בדרך כלל לכמה שנים, עליכם להביא בחשבון שכל הלוואה הצמודה לריבית הפריים (ריבית בנק ישראל ועוד 1.5%) עלולה להתייקר בשנים הקרובות. אם זה יקרה, תשלמו עליה יותר.

מה ניתן לעשות? שקלו לקחת הלוואה בריבית קבועה ולא צמודה. היתרון בהלוואה כזו הוא שאתם יודעים מראש כמה תשלמו, בלי הפתעות בדרך. החיסרון הבולט הוא שהלוואות כאלו יקרות כיום יותר בהשוואה להלוואות צמודות פריים – וכך גם יהיה כל עוד הריבית במשק תישאר כמעט אפסית.

*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע”מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

**הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

***מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

קרדיט תמונות: shutterstock

אצלנו תקבלו את ההחזר החודשי הנמוך בישראל. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך

רכב שטח: לאוהבי הטיולים והקמפינג

רכב שטח: לאוהבי הטיולים והקמפינג

רכבי שטח הם הפרטנטרים המושלמים לאוהבי טיולים וקמפינג. הם מציעים את החופש לגלות יעדים מרוחקים ולפגוש מקומות שלא יהיו נגישים עם מכונית רגילה.   הנה